Online adverteren

Adverteren kan op vele manieren. Sterker nog: het kan praktisch op elke denkbare manier! Een advertentie is namelijk een promotie van iets op een bepaalde plek, meestal waar het door zo veel mogelijk mensen van de juiste doelgroep gezien kan worden. Dit kan natuurlijk op de meest gangbare manier, bijvoorbeeld door een poster in een bushokje op te hangen of om een TV spotje te maken, maar adverteren kan ook op een unieke manier. Zo is er een Amerikaanse man die blikjes op zijn hoofd kan laten plakken en hier rijkelijk voor beloond wordt door verschillende frisdrankproducenten. Sponsoren zijn een andere manier van adverteren die vaak voorkomt.

Online kan je ook op allerlei verschillende manieren adverteren. De enige limitatie is dat je gebonden bent aan het online zijn en dus het internet. Veel bedrijven adverteren door gebruik te maken van banners, een soort posters die op de website in kwestie vertoont worden. Andere bedrijven gebruiken video’s of infographics om zichzelf te adverteren en zich te positioneren.

De meest gebruikte methode die vrijwel door elk online adverterend bedrijf wordt ingezet is adwords. Adwords is het advertentiesysteem van Google en je herkent adwords advertenties aan de vermelding ‘adv’ voor het resultaat in Google. Een adwords campagne wordt zo vaak ingezet omdat het door iedereen die op Google zoekt gezien wordt en erg effectief is omdat het alleen bij de aangegeven zoekwoorden vertoond wordt, wat betekent dat de kans een stuk groter is dat je daadwerkelijk adverteert aan jouw doelgroep.

Het opzetten van een adwords campagne kan iedereen, maar het optimaal benutten en alles eruit halen wat er in zit zonder teveel geld uit te geven is vaak lastig. Gelukkig zijn er veel bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. Zo helpt E-conomy graag bij het opzetten van onder meer adwords campagnes waardoor je vaak stukken goedkoper uit bent!

http://www.e-conomy.nl/