Steeds meer Nederlandse consumenten doen hun aankopen online. In kleinere steden begin de winkelstraten steeds leger te worden. Hoe zit het met het offline shoppen? Is deze manier van winkelen nog wel populair of doet iedereen tegenwoordig zijn aankoop via een online webshop laten maken. Velen zullen namelijk denken dat het online shoppen veel populairder is dan het offline shoppen maar helaas is dat niet waar. Het online shoppen neemt een hoge vlucht, maar het offline shoppen is nog altijd de nummer een van Nederland. Het kopen van elektronica, kleding en woonaccessoires doen we liever in het echt dan online. Ongeveer 12% van alle aankopen werd online gedaan. Er is dus nog heel veel ruimte om te groeien. Waarom men nog steeds kiest voor offline winkelen gaan we je vertellen in deze blog. De online wereld stijgt in een rap tempo, maar ook het offline shoppen blijft erg populair. In 2017 was het online aandeel van online aankopen maar 12 procent. De rest werd dus uitgegeven aan aankopen in het echt. Het offline shoppen wordt door veel mensen beschouwd als een dagje uit met vrienden en familie. Daarnaast willen mensen de producten liever graag eerst in het echt zien in plaats van na betaling en dan thuis ontvangen. Het direct mee naar huis nemen is voor veel consumenten echt wel belangrijk. We houden er niet van om een product te betalen en niet direct in onze handen mogen te nemen. Een andere reden waarom het offline shoppen nog altijd populairder is dan het online shoppen is mede te danken aan onze needs aan sociale contacten. Ieder mens wil graag social contact hebben met andere. Het winkelen is daar een perfect voorbeeld van. Het contact van mens tot mens is iets wat veel consumenten willen. Als ondernemer is het dus slim om een offline winkel te hebben maar kan het ook handig zijn om mee te groeien met de trend en is het zeker handig om te investeren in webwinkel laten bouwen. |
https://www.edit4u.nl/ |
